onsdag 17 februari 2010

Muffinsbak

Direkt efter att jag och Mira lämnat Alvin på dagis skyndade vi oss hem för att baka lite muffins. Idag blev det äppelmuffins med kanelfyllning, smaskens! :-)
Medan jag höll på att baka ringde en tjej här på byn och bjöd in mig, Alvin och Mira på lite eftermiddagsfika. Det tackar man ju inte nej till! ;-)
Är så trevligt att hitta på nåt mitt i veckan och kul för barnen att få leka utanför dagis. Fick Alvin välja skulle han nog aldrig följa med hem, det bästa som finns är att följa med någon av de andra barnen hem på eftermiddagarna. Det är lite annat än när vi bodde i lägenhet, då blev det så naturligt att barnen träffades ute i området i stort sett varje dag. Nu när vi bor ute på landet ses inte barnen lika enkelt, även om vi inte bor speciellt långt ifrån själva "bygatan". Men jag antar att det säkerligen blir bättre så fort solen och värmen hittar fram, då brukar de flesta leta sig fram ur sina iden. :-) Åhhh, vad man längtar till sommaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar