onsdag 16 juni 2010

Tänk om dygnet hade några fler timmar

Ja, tänk om dygnet kunde ha några fler timmar än dagens 24! Finns såååå mycket jag vill hinna med men dessvärre räcker ju inte tiden till. Speciellt inte med tanke på att man dessutom ska hinna få lite sömn emellanåt. Är så fruktansvärt trött så varken igår eller idag har jag haft någon ork till att måla eller göra nåt annat som har med hus och tomt att göra.
Känns inte bra att dagarna bara går utan att man får något vettigt gjort men jag hoppas att de här slapparkvällarna ger mig lite ny energi. Och så hoppas jag att våra barn kunde sova lite bättre, och längre på morgonen. I natt vaknade Mira kl 02.55 och tyckte att det var morgon, det tyckte inte jag kan jag lova! :-O Runt 04.30 lyckades jag få Mira att somna om, men bara en timme senare vaknade Alvin istället. Kanske inte är så konstigt att man känner sig trött...

Det sägs ju att hoppet är det sista som överger en, så jag fortsätter att hoppas helt enkelt! ;P

Imorgon kommer de iallafall och fortsätter med garageuppfarten och om vi har tur så hinner de även asfaltera. "Hoppas, hoppas!" :D

Fick ju en trevlig överraskning igår också. Fakturan från Norderåsens VVS dök upp. Blev bara en aning dyrare än vad vi räknat med. Inkoppling av värmeväxlaren till garaget gick totalt på 32 000 :-!!!! Efter att ha synat räkningen upptäcktes en del felaktigheter, bland annat har de tagit betalt för 600 meter av nån slags gängtätningssnöre (för 1000:- + moms) som de över huvud taget inte har använt sig av här hemma hos oss. Erik ringde och pratade med chefen idag och han försökte bortförklara det hela med att det måste ha blivit en "miss". Men hoppsan! Undrar hur ofta de gör så på sina kunders fakturor. Vi ska dock få en ny faktura där de skulle dra av drygt 3000 :-, men man tackar, man tackar! ;)
Kan bara säga en sak, vi har inte det minsta förtroende för denna firma längre. Härmed utdelas Dagens tistel!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar