tisdag 18 januari 2011

Förändringar på gång

Nu var det ett tag sen sist. Har varken haft tid eller lust till att blogga. Det kan ha att göra med min nya hobby. Jag gick nämligen en kurs i scrapbooking i höstas och herregud vad roligt det är. :)
Efter en lång höst och vinter med bilbekymmer och scrappande börjar vi äntligen ta tag i huset igen. Det känns riktigt bra faktiskt.
I helgen var vi på Mio Möbler och beställde ny soffa, vilket verkligen var på tiden. Dessvärre var det 6-7 veckors leveranstid, så nu blir det en låååång väntan. Vi hittade dessutom en ny matta när vi ändå var igång, dock på en annan affär.
Imorgon ska jag på Flügger färg och beställa en ny tapet till fondväggen i vardagsrummet. Vi har aldrig varit riktigt nöjd med nuvarande tapet, och äntligen har Erik gett med sig. Vi ska tapetsera om! :D
Sen var det ju taklisterna också. Tror vi måste bestämma en helg när Erik får sätta upp alla taklister och jag tar hand om barnen. Annars finns det en risk att det inte blir färdigt den här vintern heller... :P

Tapeten som vi ska ha i vardagsrummet. Eco Artist 5625.

Blivande soffan. (Bild lånad från www.mio.se)

3 kommentarer:

  1. Snyggt! Nu gäller det för oss att inte låta våra barn vifta med kulspetspennor i närheten av er nya soffa. ;)

    SvaraRadera
  2. äntligen. ÄNTLIGEN.
    Vad fint (finare)det kommer bli!
    Jaa, den där kulspetspennesituationen tycker jag verkar lite bekant.. :D

    SvaraRadera