tisdag 13 april 2010

Klåpare

Är så fruktansvärt irriterad idag. :( Har haft en rörmokare från Norderåsens VVS här för att fixa golvvärmen ute i garaget. Dock har ingenting blivit som vi tänkt.
*För det första har han kopplat in golvvärmen fel, så om vi har på värmen i garaget får vi ingen värme i huset. Great!
Tack o lov kan vi stänga av värmen i garaget så vi slipper frysa imorgon bitti.
*När han skulle montera vattenutkastaren har han gjort två hål genom ytterväggen, således även genom fuktspärren, men det är alltså bara det ena hålet som han använt sig av.
Blir till att täta det ena hålet med fogskum och hoppas att detta extra hål genom fuktspärren inte ställer till några framtida problem.
Det extra hålet genom ytterväggen.

*På utsidan sitter vattenutkastaren lite snett. Hur svårt kan det vara att skruva fast den rakt?!
*Sedan tidigare har vi påpekat att det varit problem med lådfronten på tvättstället i vårt badrum. När man spolar varmvatten expanderar vattenledningen vilken i sin tur har pressat ut lådfronten så att det har blivit en ca 1 cm stor springa. Inte speciellt snyggt. Detta skulle alltså rörmokaren åtgärda idag. Efter 10 minuter är han färdig, härligt tänkte jag och kollade inte slutresultatet (dum som man är). :( När Erik kommer hem och kollar under tvättstället ser han att rörmokaren har sågat ut två hål i den utdragbar lådan för att åtgärda vårt problem. Men hallå!!! Man kan ju inte förstöra folks inredning på det sättet. Jag har inte sagt att det var OK att såga sönder lådan, vi ville ha hjälp att åtgärda vattenledningen. Men det är klart, det här var väl ett enklare sätt...
Vår låda med två hål i och sylvassa kanter.
Imorgon kan chefen vänta sig ett argt telefonsamtal, minst sagt!
Blir så trött att man ska behöva bråka o vara irriterad så fort man har att göra med hantverkare. Varför kan de inte bara göra sitt jobb och göra det rätt o riktigt?!

5 kommentarer:

  1. Fy faan! Vad heter den killen? Vi hade någon här (från samma ställe) och han idiotförklarade mig, i princip för att jag var tjej och dessutom inte kränger rör. >:( Skulle inte förvåna mig om det är samma en.
    Hoppas att det löser sig.
    Kramkram från Åsa.

    SvaraRadera
  2. Det där låter ju helt sjukt. Vad är det för folk som kommer och jobbar? Vår golvvärme är trasig i huset och vi väntar på att Norderåsen ska komma och fixa den. Det blir spännande att se hur det kommer att gå.

    Från det ena till det andra, självklart får ni komma och hälsa på. Vi har varit på väg till er för att titta hela vintern... Men tiden har inte riktigt räckt till.

    SvaraRadera
  3. Åsa: Benke heter rörmokaren. Kan tänka mig att det är samma. Lite kaxig och svår att ha o göra med. Erik har pratat med hans chef som påstår att han inte kan ta ansvar för vad hans anställde gör(?!) Hur som helst ska de dock åtgärda felen och beställa en ny låda till tvättstället.

    SvaraRadera
  4. Jahapp. Och nu har dom varit här och skapat problem.
    Skulle sätta in en avkalkare och ett björn filter. Klagade att det blev lite trångt. Jag svarade att huvudsaken de satte inte missadeatt sätta en avstängare på inkommande vatten, så gick det ju att ändra sedan onm det inte blev bra. Och vad gör dom? Jo monterar hela skiten, men struntar i att montera tillbaks avstängaren på inkommande vatten. Jahapp va gör man nu då?? Påtalar att dom missat detta,och att jag nu inte ens kan stänga för att byta filter vid behov får jag en sjujäkla massa undanflyckter i försök att slippa åtgärda missen. Ynkligt. När jag inte ger mej, utan kräver att avstängar på inkommande vatten, måste tillbaks dit, vilket ju är en sjlvklarhet. Då får jag en en utskällning, och om jag nu e så jävla duktig, kan jag ju sätta dit den själv. Han säjer upp bekantskapen med mej säjer han, och lägger på!......Va??? Va var det där nu då?? Otroligt. Slipper man ansvar så???

    SvaraRadera
  5. Norderåsen vvs, kan bete sig så.Så uppblåsta av småpåvemetalitet som de, får du leta efter. När dom flesta ringer och frågar om man är nöjd med jobbet, så gör dom tvärt om. Kräver dej på hela summan, och smiter ifrån halva jobbet. Det är min erfarenhet.

    SvaraRadera