måndag 10 maj 2010

Efter sol kommer regn....

...eller vad man nu brukar säga. ;) Idag stämmer det iallafall, med tanke på vilket kanonväder vi hade i helgen.
I lördags tog vi en paus från bygget och åkte in till stan och hälsade på vänner och bekanta. Riktigt trevligt! Dessutom fick vi besök senare på kvällen då Anna och Christer kom förbi. Såååå kul och mysigt att bara få träffas så där spontant. :D
Söndagen ägnades åt att fixa iordning lite smått i Miras sovrum, och att putsa fönstren, både på in- och utsidan, och det tog mycket längre tid än vad jag trodde. Måste bero på att man om vartannat blir avbruten av antingen Mira eller Alvin. Men till slut blev det klart! :)
Alvin hjälper till att städa och putsa fönster i Miras sovrum.
Medan jag putsade fönster var Erik inne och satte upp rullgardinerna som jag inhandlade på IKEA i onsdags. Äntligen kan vi få det mörkt i sovrummen. Åtminstone Mira sov längre i morse, får väl se om det kanske var rullgardinernas förtjänst. :)
Ja, Erik hann även steka våfflor till lunch som vi satt ute på baksidan och åt samtidigt som vi njöt av sjöutsikten. :) Måste säga att det är helt underbart att bo i hus med sjön och skogen så nära, och så fåglarna som kvittrar så glatt. Såna dagar njuter man verkligen av att ha flyttat ut på landet. :D
Vi sitter ute och njuter av våfflor och solen som värmer så gött.
Våffelstekar'n fick också ta sig en liten paus. ;)

Söndagkvällen avslutades med arbete ute i garaget. Erik rensade undan och pulade på med ditt och datt och jag spacklade nästan alla skruvskallar en första gång. Idag hann jag också ut i garaget en sväng efter att jag lämnat Alvin på dagis och gått långpromenad. Det som återstår nu är att alla skruvar ska spacklas en sista gång sen är det bara gipsskarvarna kvar. Men det är Eriks jobb! ;P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar