fredag 28 maj 2010

Känt mig som en "grovis" idag

Nu har Erik börjat jobba igen så nu är det jag som får styra och ställa, åtminstone när det gäller arbete med hus och tomt som sker på dagtid. Idag fick jag agera "grovis" när garageuppfarten skulle planeras inför asfalteringen om några veckor. På förmiddagen kom två lass med bärlager 0/40 som grävar'n sedan kom och planerade ut åt oss. Känns underbart att vi äntligen börjar komma igång med arbetet utomhus.


Lassen med 0/40 från Rannåsen. Trevlig personal och snabb leverans=gillas! :)

Grävar'n i full fart med att planera ut massorna på garageuppfarten. (Efter påpekande från vännen Helena borde jag kanske ändra från grävar'n till hjullastaren, men jaja ni förstår väl kanske vad jag menar hur som helst :P)

Vi har velat en del mellan om vi ska asfaltera eller lägga sten på uppfarten. Det får dock bli asfalt då det är praktiskt och vi dessutom får ett bra pris nu när de ändå ska till att asfaltera på förskolan som ligger mitt emot vårt hus. Priset som vi har fått är 150:- per kvadratmeter + moms.


Igår kom utomhusfärgen som vi beställde förra fredagen. Måste ge tummen upp till Sävedalens färg för bra service och snabb leverans. Tog inte ens en vecka att få färgen och det måste väl ändå vara bra. :)
Och som lastbilschaffisen sa när han levererade färgen: "Ja, nu vet ni vad ni har att göra ett tag framöver!" Jepp, det vet vi! :D

Annars har jag hunnit med en sväng in till stan idag. Bland annat hälsade vi på arbetskamraterna på jobbet och storhandlade. Senare på eftermiddagen köpte vi med oss pizza och åt middag tillsammans med mamma och pappa.
Så här sitter man nu med paltkoma. :P

5 kommentarer:

  1. Hej! Vad roligt att ni följer oss på bloggen! Ska försöka uppdatera stenläggningen, hoppas att vi hinner med något i helgen.
    Trevlig helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Jaså Erik har börjat jobba igen... Här hänger man inte med i svängarna! Måste ringas nåt snart!
    (Och som dotter till en maskinentreprenör måste jag få påpeka att det på bilden är en Hjullastare och inte en grävare;-) )
    Kram=)

    SvaraRadera
  3. Anna: hade varit jätteintressant att få veta mer om stenläggningen och framförallt vilken sten ni har använt. :)
    Helena: ja, ja det var väl inte så noga! ;P Jag tänkte nog inte så mycket på vad för slags maskin som användes utan mer på vem som körde. Men jag har nog inte lika stor koll på det här som du har! :) Ja vi måste ringas nånting, var ett tag sen nu igen... Kram

    SvaraRadera
  4. Vad duktiga ni är! Tänkte följa med sis ut till er något framöver, så Isak får leka med Mira lite. Han e så fascinerad av dom äldre barna på öppna! :) Haha ja träna varje dag. hmm men varannan dag försöker jag springa en runda! Ja det skulle vara toppen om vi fick dagisplats där så det är bara att hålla tummarna :)Trevlig helg! kram

    SvaraRadera
  5. Jag frågade, eftersom man inte får smörja in spädbarn. Och spädbarn räknas upp till året. Men man får använda solkräm nu. Ämnet zinkoxid bör man undvika, så en solkräm utan zinkoxid går bra. Vilken djungel detta är! på growingpeople.se finns det bra info om detta. det är bara att söka på solskyddsfaktor så kommer det upp. Ja tack själv för senast :) Isak tycker det är jätte kul att få leka med äldre barn :) Sis tog så fina bilder på Isak & Mira! :)

    SvaraRadera